Eén op tien Nederlanders luistert naar AI-muziek
Eén op de tien Nederlandse consumenten heeft weleens geluisterd naar muziek die is gemaakt door AI. Dat blijkt uit een onderzoek van GfK, uitgevoerd in opdracht van koepelorganisatie STOMP.
Uit het onderzoek blijkt dat vooral jongeren naar AI-muziek luisteren. In de leeftijdscategorie 13-24 heeft bijna een kwart (24%) weleens naar een door AI gemaakte track geluisterd. In de leeftijdsgroepen 25-34 is dat 17%. Voor de categorieën 35-49, 50-64 en 65+ is dat respectievelijk 12%, 7% en 3%.
GfK heeft verder gekeken naar het opleidingsniveau. Vooral hoogopgeleiden (14%) luisteren weleens naar een AI-nummer. Voor de opleidingsniveaus Laag en Midden bedragen de percentages 6% en 8%.
Uit het onderzoek blijkt dat vooral jongeren naar AI-muziek luisteren. In de leeftijdscategorie 13-24 heeft bijna een kwart (24%) weleens naar een door AI gemaakte track geluisterd. In de leeftijdsgroepen 25-34 is dat 17%. Voor de categorieën 35-49, 50-64 en 65+ is dat respectievelijk 12%, 7% en 3%.
GfK heeft verder gekeken naar het opleidingsniveau. Vooral hoogopgeleiden (14%) luisteren weleens naar een AI-nummer. Voor de opleidingsniveaus Laag en Midden bedragen de percentages 6% en 8%.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten