Van alle personen die Spotify bezoeken heeft een-op-de-vijf ook naar podcasts geluisterd
Meer dan 9 miljoen personen in Nederland hebben in mei Spotify bezocht; één vijfde van hen luistert naast muziek ook naar podcasts op het platform. Daarmee blijkt Spotify het grootste podcast platform te zijn.
De Nederlandse commerciële podcasts en Apples Podcasts app bereiken beide 900.000 unieke personen in Nederland. Podimo bereikt 340.000 personen. Googles Podcast app daalt na aankondiging van stoppen in bereik naar 63.000 unieke gebruikers. Twee jaar geleden (mei 2022) bereikte deze app nog 216.000 mensen in Nederland. Spotify heeft het meest geprofiteerd van deze daling. De som van bovengenoemden podcasts merken, het gehele Nederlandse publiek van (commerciële) podcasts is zo’n 3,2 miljoen personen groot in mei, ofwel 21% van Nederland.
Van alle personen die Spotify bezoeken heeft een-op-de-vijf ook naar podcasts geluisterd (1,7 miljoen personen). Dit percentage podcast luisteraars ligt ook onder 25-34 jarigen het hoogst met een kwart (25%). Ook 35-49 jarigen luisteren relatief vaak naar podcasts via het platform (23%).
Het luisteren van muziek via Spotify nam de afgelopen jaren sterk toe. Ten opzichte van twee jaar eerder (mei 2022) steeg het online bereik van het muziekplatform met meer dan 2,4 miljoen personen (van 45% naar 59%).
Vooral meer (jonge) vrouwen zijn de streamingsdienst meer gaan gebruiken. Vorig jaar bezochten relatief meer mannen de dienst (54% onder mannen; 49% onder vrouwen), terwijl het aandeel bereikten dit jaar gelijk ligt (59%).
Jongeren gebruiken Spotify over het algemeen vaker dan ouderen, al wordt het hoogste bereik behaald onder 25-34 jarigen (73%) en niet onder de jongsten 13-24 jarigen (71%). Bij jongeren (tussen de 13 en 34 jaar) zijn het juist vaker meiden die de muziek streamingsdienst gebruiken terwijl het onder 35-plussers meer mannen de dienst gebruiken.
De Nederlandse commerciële podcasts en Apples Podcasts app bereiken beide 900.000 unieke personen in Nederland. Podimo bereikt 340.000 personen. Googles Podcast app daalt na aankondiging van stoppen in bereik naar 63.000 unieke gebruikers. Twee jaar geleden (mei 2022) bereikte deze app nog 216.000 mensen in Nederland. Spotify heeft het meest geprofiteerd van deze daling. De som van bovengenoemden podcasts merken, het gehele Nederlandse publiek van (commerciële) podcasts is zo’n 3,2 miljoen personen groot in mei, ofwel 21% van Nederland.
Van alle personen die Spotify bezoeken heeft een-op-de-vijf ook naar podcasts geluisterd (1,7 miljoen personen). Dit percentage podcast luisteraars ligt ook onder 25-34 jarigen het hoogst met een kwart (25%). Ook 35-49 jarigen luisteren relatief vaak naar podcasts via het platform (23%).
Het luisteren van muziek via Spotify nam de afgelopen jaren sterk toe. Ten opzichte van twee jaar eerder (mei 2022) steeg het online bereik van het muziekplatform met meer dan 2,4 miljoen personen (van 45% naar 59%).
Vooral meer (jonge) vrouwen zijn de streamingsdienst meer gaan gebruiken. Vorig jaar bezochten relatief meer mannen de dienst (54% onder mannen; 49% onder vrouwen), terwijl het aandeel bereikten dit jaar gelijk ligt (59%).
Jongeren gebruiken Spotify over het algemeen vaker dan ouderen, al wordt het hoogste bereik behaald onder 25-34 jarigen (73%) en niet onder de jongsten 13-24 jarigen (71%). Bij jongeren (tussen de 13 en 34 jaar) zijn het juist vaker meiden die de muziek streamingsdienst gebruiken terwijl het onder 35-plussers meer mannen de dienst gebruiken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten