Spotify naar 600 miljoen gebruikers
Voor het eerst gaat Spotify over de grens van 600 miljoen maandelijks actieve gebruikers. Het bedrijf verrast beleggers met grotere groeicijfers en een lager dan verwacht verlies.
Zeker die abonnees heeft Spotify graag, want daar ligt de bruto winstmarge hoger (29%) dan bij de gratis luisteraars die wel reclame krijgen te horen (12%).
De reclame-inkomsten stegen met twaalf procent tot 501 miljoen euro. Zowel bij muziek als podcasts stegen die verkopen met dubbele procentcijfers.
De totale omzet kwam uit op 3,7 miljard euro, een plus van zestien procent ten opzichte van vorig jaar.
Zeker die abonnees heeft Spotify graag, want daar ligt de bruto winstmarge hoger (29%) dan bij de gratis luisteraars die wel reclame krijgen te horen (12%).
De reclame-inkomsten stegen met twaalf procent tot 501 miljoen euro. Zowel bij muziek als podcasts stegen die verkopen met dubbele procentcijfers.
De totale omzet kwam uit op 3,7 miljard euro, een plus van zestien procent ten opzichte van vorig jaar.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten