Online bereik van Spotify stijgt naar 5,2 miljoen personen in oktober 2018
In oktober behaalde muziekdienst Spotify een maandbereik van 36,2 procent (5,2 miljoen personen van 13 jaar en ouder). In een periode van een jaar steeg het aantal gebruikers per maand met één miljoen personen. Onder jongeren is het gebruik van Spotify relatief het hoogst.
In de voor adverteerders belangrijke doelgroep 20 t/m 49 jaar maakt 28 procent wekelijks gebruik van Spotify. Nagenoeg de helft van de gebruikers binnen deze doelgroep heeft een Spotify Premium dienst, zonder audio reclame.
Relatief gezien spelen de meeste gebruikers hun muziek op of via hun smartphone af: meer dan vijfentachtig procent van de bezoeken vindt via de smartphone plaats en een kleine vijftien procent via tablets. Het online bereik van de desktop applicatie valt buiten de resultaten.
In de voor adverteerders belangrijke doelgroep 20 t/m 49 jaar maakt 28 procent wekelijks gebruik van Spotify. Nagenoeg de helft van de gebruikers binnen deze doelgroep heeft een Spotify Premium dienst, zonder audio reclame.
Relatief gezien spelen de meeste gebruikers hun muziek op of via hun smartphone af: meer dan vijfentachtig procent van de bezoeken vindt via de smartphone plaats en een kleine vijftien procent via tablets. Het online bereik van de desktop applicatie valt buiten de resultaten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten